Konference EUNIS-CZ: Jaké jsou vize vysokých škol?

Umělá inteligence se stává stěžejním tématem ve vysokoškolském prostředí, o čemž svědčí nejen integrace do existujících IT služeb, ale i zásadní změny v procesu výuky a administrativním zabezpečení.

EUNIS

Právě tato problematika byla jedním z hlavních témat diskutovaných na letošní konferenci pořádané sdružením EUNIS-CZ, na které jsme samozřejmě nemohli chybět. V posledních letech se umělá inteligence přesunula z výzkumných laboratoří a specializovaných programů na vysokých školách do každodenního života. „Stávající IT infrastruktura na vysokých školách je stále více obohacována o AI nástroje, což otevírá nové zajímavé příležitosti,“ uvedla Petra Procházková, konzultantka z dolphin consulting.

Jedním z klíčových aspektů je změna v přístupu studentů a vyučujících k výuce. Existence nástrojů umělé inteligence vyžaduje nové metody zadávání úkolů a hodnocení, což vede k revoluci ve vzdělávacím procesu.

Druhým klíčovým tématem konference byla moderní správa identit. Zatímco ověřování studentů a zaměstnanců je běžnou rutinou, vzniká otázka, jak efektivně pracovat s dalšími skupinami osob v kampusu a v informačních systémech.

Konference, která se pod záštitou EUNIS-CZ koná každoročně, poskytuje platformu pro prezentaci nových technologií a sdílení zkušeností z jejich implementace. Určena je zejména pracovníkům vysokých škol z oblasti správy IT infrastruktury, managementu a administrativy.

Tematické okruhy zahrnují diskuse o využití umělé inteligence ve vysokoškolských systémech, problematiku správy identit v kampusu a rychlé prezentace v rámci Lightning Talks.

Mohlo by vás zajímat

Číst další

Chcete nás kontaktovat?

Drop files here or
Max. file size: 2 MB.