Kompletní přebudování interního reportingového řešení

acterys, Data science a AI, microsoft fabric

Sandoz

Společnost Sandoz je divizí Novartis Group a globální leaderem v oboru generických farmaceutik a biologicky podobných léčiv. 

Ilustrační prostředí společnosti sandoz

Požadavek zákazníka

Kromě globálně poskytovaného Business Intelligence řešení, kterým Sandoz naplňuje základní reportingové potřeby, bylo nutné vybudovat také reporting lokálního charakteru pro uspokojení české legislativy a specifických požadavků místní pobočky. Data o prodejích, skladových zásobách, plnění plánu jednotlivých reprezentantů, marketingových kampaních a dalších oblastech byla získávána z nejrůznějších externích i interních datových zdrojů a poté ručně zpracovávána primárně v Microsoft Excel. Tento proces se za pomoci interních zaměstnanců podařilo do určité míry automatizovat, ale řešení nebylo dotažené do konce a z dlouhodobého hlediska nebylo udržitelné, protože nesplňovalo základní vývojové postupy a standardy. Existující proces byl z pohledu pracnosti a náchylnosti k chybám stále značně neefektivní. Hlavním požadavkem proto byla úprava existujícího lokálního řešení, jeho rozšíření podle aktuálních potřeb a zajištění automatizovaného reportingu, který bude z dlouhodobého hlediska udržitelný. 

Řešení 

V první fázi projektu bylo rozhodnuto o přebudování interního reportingového řešení tak, aby splňovalo běžné standardy a nejlepší praktiky v oboru, nebude chybové a bude co nejvíce automatizované. Během této faze bylo provedeno: 

  • Analýza stávajícího reportingového řešení; 
  • analýza informačních potřeb všech uživatelů; 
  • vybudování architektury pro reportingové řešení podporující udržitelnost řešení; 
  • vybudování automatizované řešení pro nahrávání dat ze zdrojových systémů; 
  • vývoj potřebných transformací dat pro zvýšení datové kvality; 
  • úprava stávajících dashboardů a doplnění o další informace; 
  • vývoj nových dashboardů na základě potřeb uživatelů; 
  • nastavení harmonogramu pro reload dashboardů; 
  • nastavení práv pro jednotlivé uživatele; 
  • uplatnění nejlepších praktik v oboru. 

Přínosy

Za největší přínos provedených prací zákazník považuje automatizaci reportingové platformy, eliminaci chyb lidského faktoru, rychlost poskytování dat a snížení vytížení pracovníků pro potřeby pravidelného reportingu. Ušetřený čas pracovníků bylo možné věnovat dalším aktivitám pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu. 

filtrovací nástroje, meeting

Použité technologie

Systém lokálního reportingu byl implementován v prostředí Qlik Sense. Veškeré datové operace, sehrávání dat ze zdrojových systémů, aktualizace a vývoj reportů/dashboardů byly provedeny pomocí nativních funkcionalit tohoto nástroje. 

Pokud se chcete dozvědět více o optimalizování a automatizaci reportingu,

neváhejte a kontaktujte nás.

Drop files here or
Max. file size: 2 MB.