Česká spořitelna
Česká spořitelna je banka s nejdelší tradicí a největším počtem klientů na českém trhu. Od roku 2000 je banka součástí silné středoevropské skupiny Erste.
![Česká spořitelna Služby klientům](https://www.dolphinconsulting.cz/wp-content/uploads/pripadova-studie-reporting_2.jpg?ver=1712042339)
Požadavek zákazníka
Česká spořitelna poskytuje širokou paletu produktů prostřednictvím rozsáhlé sítě bankovních poradců. Pro potřeby řízení a ovlivňování výkonu této pobočkové sítě potřebovala vytvořit systém reportů umožňující sledování ukazatelů výkonnosti pro motivaci bankéřů. Jedná se o různorodé ukazatele odvozené od prodejů produktů, skladby zákaznického portfolia a aktivit nad zákaznickým portfoliem. Na základě těchto ukazatelů jsou vypočítávány a reportovány bonusové odměny jednotlivých bankéřů a vedoucích organizačních jednotek pobočkové sítě. Reporty musí splňovat požadavky na zabezpečení dat a umožňovat porovnání ukazatelů na různých úrovních organizační struktury pobočkové sítě. Je důležité, aby uživatelé viděli pouze svá prodejní data a data podřízených útvarů. Reporty musí zvládnout zátěž několika tisíc pracovníků pobočkové sítě.
Řešení
Pro splnění požadavku byla provedena analýza uživatelských potřeb, byl připraven návrh řešení a jeho realizace.
- Analýza a definice potřeb uživatelů z různých úrovní pobočkové sítě;
- návrh architektury a vytvoření datového modelu pro uložení dat;
- integrace dat ze zdrojových systémů;
- transformace a uložení dat;
- aplikace řádkového zabezpeční dat v reportech;
- napojení připraveného datového zdroje na reportingovou platformu IBM Cognos Analytics;
- návrh designu reportů;
- vývoj reportů v nástroji IBM Cognos Analytics;
- simulace a testování uživatelské zátěže.
Přínosy
- Výrazné zjednodušení distribuce reportů do pobočkové sítě;
- zkrácení doby zpracování dat tak, aby byly dostupné již za předcházející den;
- personalizované náhledy na report pro různé pracovní/manažerské pozice;
- zabezpečený přistup k různým částem reportů a částkám bonusů;
- centralizované zpracování dat;
- minimalizace či odstranění manuálního zpracování a sběru dat v pobočkové síti;
- výrazné zvýšení spolehlivosti reportovaných informací.
![post-6@2x Ilustrační obrázek - reporting](https://www.dolphinconsulting.cz/wp-content/uploads/2021/11/post-6@2x.jpg?ver=1712041153)
Použité technologie
Reporty jsou vyvinuté v prostředí IBM Cognos Analytics. Data jsou ukládána a zpracovávána v datamartu v databázi Oracle.