Mezi nás delfíny hledáme lidi a ne zdroje.

Záleží nám na společných hodnotách, chceme, aby všichni rozuměli tomu, co a proč děláme.

případové studie

Buddy systém u delfínů z pohledu delfínů

Mezi nás delfíny hledáme lidi a ne zdroje. Záleží nám na společných hodnotách, chceme, aby všichni rozuměli tomu, co a proč děláme.

Málo věcí je pro nás delfíny důležitějších než výběr těch správných zaměstnanců a zajištění toho, aby měli správné nasměrování, vnímání hodnot a pozitivní zkušenost. To vše již od prvního dne v zaměstnání. Proto je u nás Buddy systém součástí efektivního onboardingu, který u nás probíhá současně ve dvou rovinách: praktické a společenské.

Do Buddy systému se u delfínů může zapojit každý, alespoň trochu zkušený delfín, který už o společností mnohé ví a může být pro nováčka opravdovým průvodcem. Buddy ukazuje fungování firmy, kanceláří, oddělení, prezentuje postupy a obecně pomáhá seznámit se s vnitřním fungováním a kulturou společnosti.

 

Jak takovou pomoc vnímají úplní nováčkové?

Ondřej

Přidělení Buddyho pro mě bylo jedním z nejpříjemnějších překvapení při nástupu k delfínům. Jednak mi pomohl rychleji se rozkoukat ve firmě, ale hlavně mi postupně během několika týdnů předal důležité informace, jak to funguje v delfíních týmech (především v tom Qlikovém, kam jsem měl namířeno). Vlastně jsem měl ohromné štěstí, že jsem měl v podstatě Buddies dva, protože Martina s Michalem se pro červnové nováčky spojili a fungovali jsme jako takový vícečlenný tým. Hned po prvotním osobním setkání jsme si nastavili pravidelné online meetingy, kdy jsme se vždy jednou týdně potkali online a řekli si co je nového a zeptali se na aktuální dotazy. Buddy systém hodnotím jako skvělou věc, která nováčkům dokážete výrazně zpříjemnit a usnadnit nástup.

Martina

Jedná se opravdu o povedený nápad, a hodnotím ho velmi kladně. Jako nováček, bez přehledu o tom, jak to ve firmě funguje, je to opravdu velký přínos a neskutečná podpora v začátcích. Cokoliv jsem potřebovala, Buddy mi byl nápomocen. Jednou týdně jsme si dali call, i když jsem neměla připravené dotazy, a i tak jsme vždy našli na řešení něco co mi pomohlo. Jako introvert a člověk, kterému trvá se seznámit s okolím mi i v tomhle ohledu byl neskutečně nápomocen. Super bylo také to, že šlo o člověka podobně starého jako jsem já, a také studenta, takže přesně věděl a rozuměl tomu, co potřebuju. I když už je dávno po zkušební době, Buddy je pro mě stále mým Buddym, i když neoficiálně, a jsem za to strašně vděčná.

Linda

Buddy systému nelze vůbec nic vytknout. Je to skvělá podpora pro nové členy delfíního týmu. To, že Buddy systém jako takový funguje, pro mě bylo znamením, že jsem se dostala do firmy, která se zajímá o své zaměstnance. Na základě vlastní skvělé zkušenosti se ráda v budoucnu ujmu této role a podpořím při nástupu zase dalšího nováčka.

Gabriel

Buddy program byl pro mě velikým přínosem a ulehčil mi první měsíce u delfínů. Bylo skvělé mít někoho kdo vám ukáže kanceláře, dá tipy, jak to chodí, s čím začít při vzdělávání v líhni, nebo kde se v okolí kanceláří dobře najíst. Za mě je tedy Buddy program skvělá věc, která přináší rodinnou firemní atmosféru pro nováčky hned od nástupu.

Anička

Když jsem dozvěděla při nástupu, že budu mít Buddyho bylo to příjemné překvapení. Já to vnímám jako nejvyšší úroveň péče o nováčky ve firmě vůbec.  Měla jsem po celou zkušební dobu po ruce člověka, se kterým bych mohla sdílet své pocity a chlubit se získanými dovedností a alokacemi na projektech. Na druhou stranu jsem věděla, že pokud budu mít nějakou potíž, tak vím, na koho se můžu obrátit a vím, že budu vyslechnuta a dostanu podporu a pomoc. Tento systém hodnotím jako velmi užitečný a moc se mi nechtělo na konci zkušebky s mým Buddym rozloučit. Naši každotýdenní schůzky byly fakt příjemné.

Zdeněk

Buddy systém hodnotím velice pozitivně. Tak jak pro práci u delfínů nováčky připraví líheň po stránce technické, Buddy je připraví po té mentální. Delfíní terminologií Buddy naučí nováčka mimosmyslovému vnímání. Ať už se jedná o tipy, s kým řešit určité věci, přes orientaci ve firemních zdrojích (fyzických i elektronických), až po styl komunikace, který je pro delfíny standardem. To vše může Buddy zprostředkovat. Díky tomu nováčci dobře zapadnou do delfíního hejna.

Martin

Systém mi pomohl k rychlejší orientaci v prostředí delfínů a nasání mentality firmy. Navíc bylo super mít po ruce někoho na koho jsem se mohl vždy obrátit s problémy a otázkami, který jsem při nástupu a v prvních měsících měl. Dodávalo mi to takovou jistotu.

A jak hodnotí Buddy sytém naši stávající delfíni, kteří měli tu čest pomáhat novým delfínům v jejich začátcích?

Michael

Jakmile jsem se o Buddy programu dozvěděl, vykouzlil mi úsměv na tváři, protože si vzpomínám na své začátky, kdy tu nic takového nebylo a pro mě tehdy bylo občas velmi kostrbaté si zjistit, s čím mám za kým jít a umím si představit, že někomu může být něco podobného i nepříjemné. Proto jsem to chtěl podpořit. Dalo mi to především dobrý pocit, že můžeme někomu pomoci s těžkým začátkem, ten se samozřejmě násobil s každou zpětnou vazbou, o kterou jsme si požádali, protože byly naštěstí pozitivní. Zároveň jsem měl radost, že můžeme lépe poznat nové kolegy. Zjistil jsem také, že býti Buddym není samozřejmost, je to přeci jen činnost, které člověk věnuje energii a musí o někoho pravidelně pečovat, ale stojí to za to a je vidět, jak se říká „jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá“. Šel bych do toho znovu! A body do naší delfíní kafetérky byly pak příjemná sladká tečka na závěr. V blízké budoucnosti budu opět Buddym a moc se na to těším!

Tomáš

Myslím, že je to skvělá iniciativa. Šel jsem do toho, protože i já mám občas problém s prvním kontaktem. Přijde mi, že na začátku vše, co řeknu, je hloupé či trapné. Pro mě tedy bylo skvělé, že jsem měl svého delfína Filipa, který mě všem představil v kanceláři na Andělu a trochu mě tam provedl. Bez něj bych si tam ještě nějakou tu chvíli netroufl. Od té doby už šlo všechno jak po másle. Tedy šel jsem do toho jednak z toho důvodu abych tento přístup mohl předat dál, protože dle mého názoru má smysl. Navíc, je super poznat nové lidi. Když je nás ve firmě 80, je celkem fuška všechny poznat, ale určitě si se všemi nevytvoříte nějaký užší kontakt. Je super pár takových lidí ve firmě mít a pak prohodit slovo na firemní akci ještě dlouho poté, co Buddy program mezi vámi skončí. Z nováčka rychle vyroste nový delfín, což je skvělé.

Kristina

Buddy program byl super. Blíže jsem se seznámila s novým člověkem a kolegyní. Z důvodu Covidu spoustu lidí ve firmě příliš neznám a vyhovují mi nejvíc rozhovory jeden na jednoho, takže bylo příjemné pokusit se někomu aspoň trochu předat co jsem se o delfínech a snad i trochu Power BI naučila.

Autoři: Delfíní kolektiv

Mohlo by vás zajímat

V Power BI lze dosáhnout zajímavých a praktických funkcionalit. Příkladem může být např. rozcestník, který umožní praktický a především přehledný přístup k reportům.

6 min
Číst
Číst další

Chcete nás kontaktovat?

Drop files here or
Max. file size: 2 MB.