Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

ÚvodŠkoleníDesign informací

Školení designu informací

Jakub Holubec

Psychika je pro vnímání a zpracování informací klíčovým faktorem. Pokud poznáte principy fungování lidské mysli, máte v rukou mocný nástroj, který vám umožní vytvářet a předávat informace v přehledné a srozumitelné formě pro jejich uživatele. Správné techniky designu reportů a dashboardů vašim uživatelům umožní v záplavě dat rychle a snadno odlišit to, co je opravdu důležité. Náš seminář Principy designu reportů a dashboardů a navazující workshop Design reportů a dashboardů v praktických příkladech vám pomůže maximalizovat efektivitu využívání firemních dat. Naučíte se vytvářet "čtivé" reporty, které jsou vyhledávaným a používaným zdrojem klíčových informací pro ty, kteří s nimi denně pracují.

Školením vás provede Jakub Holubec - konzultant s více než 15 lety zkušeností s vývojem reportů a dashboardů. Jakub pracoval na desítkách reportingových projektů pro společnosti jako Česká spořitelna, Komerční banka, Wüstenrot, Škoda auto, Sanofi Aventis nebo E.ON. Jeho semináři již prošlo více než 250 účastníků.

Školení jsou určená pro:

  • pracovníky controllingu a financí zodpovědné za tvorbu reportů;
  • vývojáře reportů a dashboardů z oddělení IT a Business Intelligence;
  • datové analytiku marketingu, obchodu, logistiky nebo back-office;
  • kohokoliv, jehož náplní je alespoň částečně tvorba reportů a analýza dat.

Seminář Principy designu reportů a dashboardů PDF download

Úvodní jednodenní seminář je zaměřený na získání teoretických základů pro optimální design reportů a dashboardů.

Co se na semináři dozvíte

Design - blok 1Důvody proč se zabývat designem informací, jeho historie a vývoj.
Základy kognitivní psychologie ve vztahu k reportingu a analýze dat.
Aplikace základů kognitivní psychologie při návrhu reportů a dashboardů.
Výběr a design tabulek a grafů.
Ergonomie reportů a dashboardů.
Postup při návrhu a implementaci reportů a dashboardů.

Po absolvování semináře budete schopní navrhovat reporty a dashboardy tak, aby z nich jejich uživatelé v co nejkratším čase získali přesně ty informace, které jim autor chce sdělit.

 

Vyžádat pro firmu nebo přejít na kalendář školení pro jednotlivce.

 

Workshop Design reportů a dashboardů v praktických příkladech PDF download

Po úvodním semináři následuje praktický jednodenní workshop, na kterém budete ve skupinkách navrhovat a prezentovat vizualizace zadaných byznysových úloh.

Co si na workshopu vyzkoušíte

Design workshopSprávně přemýšlet a spolupracovat při návrhu reportů a dashboardů.
Definovat ukazatele, které má smysl analyzovat a vizualizovat.
Vybírat správné typy tabulek a grafů pro konkrétní situace.
Podporovat srovnávání dat, hledání závislostí a trendů.
Používat alternativy k často používaným, ale méně efektivním vizualizacím.
Prezentovat data ostatním a diskutovat nad optimálním řešením obvyklých reportingových úloh.

Po absolvování workshopu dokážete lépe identifikovat informace, které jsou pro uživatele relevantní, a zvolit k nim optimální způsob vizualizace.

 

Vyžádat pro firmu nebo přejít na kalendář školení pro jednotlivce.